Forøg sikkerheden i din Office 365 ved at aktivere MFA (Multi Factor Authentication).

Det er en rigtig, rigtig god idé at aktivere MFA! Det gør det meget sværere for andre at få adgang til din Office 365, fordi de både skal bruge din kode og adgang til din mobiltelefon for at kunne logge på.

Sådan aktiverer du MFA:

-Log på https://portal.office.com med en administratorkonto.

-Klik på Administration

-Klik herefter på Brugere og vælg Aktive brugere i venstre side.

-Klik på Flere øverst og vælg Installér Azure-multifaktorgodkendelse

-I det nye vindue, der åbnes, skal du markere de brugere, du vil aktivere totrinsbekræftelse for.

-Klik herefter på Aktivér

-I det sidste vindue skal du vælge aktivér multi-factor auth

-Det var det. Du har nu aktiveret totrinsbekræftelse for de valgte brugere.

Brugerne skal nu logge på https://aka.ms/MFASetup for at vælge godkendelsesmetode for deres konto. De kan vælge mellem SMS, telefonopkald eller en app på mobiltelefonen. Herefter vil de, når de logger på Office 365, blive bedt om at bekræfte logon via den valgte godkendelsesmetode.

 

Aktiver MFA og gør din Office 365 mere sikker